sobota, 11 stycznia 2014

piersi z kurczaka z ryżem na sypko z mleczkiem kokosowym







Nie,.... no mam po prostu pecha. Dzisiaj pierwszy wolny ranek od miesiąca. Liczyłam na zrobienie nowej sesji, a za oknem .........Wichura, deszcz i ponuro!!! jak w takich warunkach zrobić zdjęcia ??!!
W takim razie przygotowałam pyszny obiadek i dzielę się przepisem :)
Przynajmniej taka korzyść
Składniki na 4 osoby:

1 szklanka ryżu Basmati
3 pojedyncze piersi z kurczaka
1 duża cebula pokrojona w piórka
2 średnie papryki
1/2 limonki
garść rodzynek
szczypta cynamonu
świeży imbir - wielkość kciuka
świeże zioła : rozmaryn , kolendra
1 puszka mleczka kokosowego
sól , pieprz, kurkuma

Po pierwsze zdradzę wam sposób jak ugotować ryż na sypko.
Rozgrzewamy patelnię ( najlepiej z grubym dnem ) z odrobiną oliwy z oliwek . Na rozgrzaną oliwę wrzucamy 1 szklankę suchego ryżu. Podsmażamy kilka minut, ale żeby się nie zrumienił. Chodzi o to żeby skrobia w ryżu się zamknęła .Dzięki temu podczas gotowania nie wypuści kleiku. Mieszamy podczas smażenia. Dolewamy tyle wody ,żeby było jej około centymetra nad ziarnami ryżu. Ja rozpuszczam jedną kostkę bulionu w szklance wrzątku i dodaję ją do ryżu. Dosalam ryż i dodaję szczyptę  kurkumy. Dzięki temu ryż ma ładny, żółty kolor.  Zostawiam na średnim ogniu bez przykrycia !!! Sprawdzam co jakiś czas, jak się woda wchłania.  Najczęściej używam ryżu Basmati. Czas gotowania około 10 minut. Ale po 8 minutach z reguły dolewam odrobinę wody - zawiesina ryżu jest już zagęszczona - i wtedy przykrywam przykrywką i zostawiam już bez ognia do wchłonięcia około 20 minut. W tym czasie przygotowuję mięso :)

Piersi z kurczaka kroimy w kostkę , lub paski. Solimy ,pieprzymy. Dodajemy starty imbir.
Podsmażamy na rumiano, na patelni z odrobiną oliwy z oliwek. Odkładamy . Na tej samej patelni szklimy cebulę i pokrojoną w grubsze kawałki paprykę. Ja używam żółtą lub pomarańczową. Albo oba kolory. Jak kto woli :). Do cebuli i papryki wrzucamy sporą garść rodzynek, szczyptę cynamonu, usmażone wcześniej kawałki kurczaka, i świeży lub suszony rozmaryn. Dosmaczamy solą. Wszystko zalewamy mleczkiem kokosowym. Skrapiamy połową limonki. Dusimy wszystko razem na ogniu około 5 minut ,żeby smaki się wymieszały. Już na talerzu można posypać świeżą zieloną kolendrą. Ja akurat nie miałam ,więc podałam z listkiem szałwii i rozmarynu. GOTOWE!


 Gotujemy Ryż na sypko..........


 Smażymy kurczaka i dodatki ...............


 Dolewamy mleczko kokosowe............




SMACZNEGO...................................

3 komentarze:

  1. Zdecydowanie muszę wypróbować ten przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  2. pyycha! aż sama się głodna zrobiłam,hehe :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Naprawde pyszne ,dzisiaj wyprobowalam ,dziekuje za przepis :)

    OdpowiedzUsuń